Semesterdag 1, den 8 juli 2013

Så var den då äntligen här, den första semesterdagen. Den tid på året är här då man ska hinna med allt det man inte hunnit med tidigare. Alla de där femtioelva sakerna som man sagt att man ska göra under semestern – det är nu man ska ta tag i dem alla. Elva månaders ackumulerade uppskjutna sysslor ska nu hinnas med under loppet av fem veckor. Och som om inte det vore nog så ska man nu även hinna med att koppla av från all den stress som man upplever under dessa elva månader. Säg, visst är det märkligt? Inte utan att man kan känna sig semesterstressad.

 

Nåväl, en sådan syssla är att hålla sig i någorlunda trim. Det ska erkännas att jag nog aldrig varit någon större atlet, men sedan Bilbo försvann har i princip all motionsaktivitet försvunnit från min agenda och det märks av på mer än ett plan. I början försökte jag fortsätta med de gamla vanorna, men att gå ut och gå med hunden utan hund kändes snabbt ganska...meningslöst. Och märkligt, eftersom man inte visste vems skit man plockade upp.

 

Men nu är det så dags att tag i det hela igen. Med hjälp av en för ändamålet speciellt framtagen maskin ska jag nu åter komma i trim. För visst är det så att för att komma i trim så är det en trimmer man ska använda?

 

 Dagens första träningspass gick bra. Ja, så pass bra att det inte var jag utan trimmern som behövde vila sig mot ett träd.

Kommentarer
Postat av: kenneth wilkens

Äntligen är du igång med trimning;-9
Glöm nu inte att ta det successivt nu i början, annars kommer säkert verken...
mvh Knegaren

2013-07-09 @ 21:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0