Semesterdag 3, den 13 juli 2016

En klassisk semestersysselsättning är att besöka någon marknad. Ni vet ett sådant ställe där man trängs med en hel hoper av fölk av de mest skilda slag för att var tjugofemte meter beskåda i princip samma utbud av kläder, plånböcker i ÄKTA kalvskinn, godisremmar, leksaker, väskor, mobilabonnemang och diverse ätbara artiklar (vet någon vad alla försäljare av langos gör under icke marknadssäsong?). Tror man på reinkarnation är jag övertygad om att den med sämst karma nu har återfötts som handelsresande i bigarråer.

 

Som den trogne semesterbloggläsaren känner till är jag inte sämre än någon annan här utan brukar, iklädd min numera välkända rosa marknadskeps, bevittna en sådan tillställning per år. Så var fallet även i år och likt tidigare år föll lotten på Hästveda marknad. Och precis som väntat var det samma försäljare som stod på samma plats även i år.

 

 Iklädd den klassiska marknadsutstyrseln var det bara att bege sig iväg. (Den begynnande dubbelhakan på undertecknad har absolut ingenting med bilden att göra.)

 

 

 Vi hade tur med vädret för det var inte regnet som stod som spön i backen.

 

 

 ”Ursäkta, men är ni säkra på att marknaden var ditåt?”

 

 

 Ta den blåa – den andra skär sig mot kepsen…”

 

 

 En del försäljare var verkligen bestämda och visade var skåpet skulle stå.

 

 

 ”Näää, jag kan ta firmabilen...”

 

 

 

 En som inte är så bevandrad i textilbranschen undrar lite försynt vilken färg som garn har?

 

 

 ”Gaslarm! Adam Bertil!”

 

 

 Hur dagen slutade? Jo, jag fick korgen. Och i brist på annat köpte jag en sydväst. Frågor på det?

 

 

Snipp, snapp, snut, så var semesterdag 3 slut. Imorgon ska vi tala om något betydligt grönare.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0