Semesterdag 12, den 19 juli 2013

Vad vore en semesterblogg om den inte innehåller en liten utblick i den stora vida världen? Ingenting, så därför kommer en utblick även i år. Målet denna gång är en tripp till Småland, så vi startar väl med en gång med den i dessa sammanhand klassiska modellen "en bild säger mer än...".

 

Som ni känner till är jag inte världens bästa packare, men det viktigaste får jag som synes med mig.

 

 Då jag som bekant börjar få lite åldersnoja så blev första stopp ett besök på klassiska Börjes – stället där man får en räkmacka för 25 spänn och en kopp kaffe för 1,50. Perfekt. Och som synes är det även ett ställe där jag fortfarande kan gå under benämningen "ung och lovande".
 
 
 På detta ställe säljer de även en massa hästgrejer...eller om det är s&m-prylar – gränsen är troligen ganska hårfin.
 
 
 Hmm, visst är det en form av gräsklippare...?
 
 

Väl framme så kan man bara undra över varför vi egentligen har ett helt meningslöst vinterhalvår? Och om meningen är att stressa ihjäl sig majoriteten av årets månader för att bara kunna få vara under en kortare stund? Verkar helfel.

 
 
"Livet e gött, världen e stor...". Roy och Roger skaldade det hela så fint...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0