Semesterdag 2, den 12 juli 2011

Det händer att jag blir överraskad av mig själv. Som idag, när jag i ett väldigt svagt ögonblick svarade ja på frågan att följa med till marknaden i Hästveda. Eller svarade ja och svarade ja, det är väl egentligen inte helt sant, utan man kan säga att jag velade fram ett väldigt oklart svar i gränslandet mellan ja och nej och då blir det som det blir.

 

I vilket fall, marknadsbesök är som ni kanske redan förstått ingenting för mig. Eftersom saker och ting dock kan förändras så gav jag det en chans men har nu konstaterat att jag har fått min beskärda del för de kommande tio åren.

 

Däremot så är ett marknadsbesök för dig som…

 

  • …vill uppleva det mesta i repris, ty samtliga marknadsstånd upprepar sig exakt var femtionde meter. Så efter femtio meter har du i princip sett allt och kan åka hem igen.
  • …vill uppleva ovanstående i en hastighet snudd på negativ
  • …vill trängas med en hel drös okända människor hämtade från alla möjliga håll och kanter.
  • …älskar att sätta matematikens lagar ur spel och göra bra affärer, ty på en marknad innebär en dubbling av kvantiteten aldrig en dubbling av priset, speciellt inte för dig.
  • …vill bevittna gratis påsättningar av klockremmar.
  • …vill ta livsfarliga risker i stil med att försöka röra sig mot gångströmmen.
  • …har glömt bort vilka viktiga saker du bara måste ha där hemma, bli påmind om dessa och inhandla desamma för att vid hemkomst lägga undan och sedan glömma bort dem för att vid nästa flytt plocka fram och allvarligt fråga dig själv vad du egentligen skulle med de grejerna till.

 

 

Eftersom jag jobbar undercover är det svårt att få bra bilder, men mannen i vit keps är Stig-Helmer Olssons oerhört tillbakadragna bror.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0