Semesterdag 25

När jag idag lekte Bosse Bildoktor (för ovanlighets skull med bil i naturlig storlek) hände något som nästan fick mig att...stamma. Mitt i det för tillfället fina vädret började det så smått att knastra från granntomten. Efter en stund övergick det framför mina ögon till ett stort brak beroende på nedanstående:

Ovanstående koppling...

...som skall sitta fast här...

...hade tydligen tröttnat och lossnat...

...och lagt sig raklång precis...

...bredvid huset. En profesionell trädfällare hade inte fixat det bättre.

Trädet hade troligen drabbats av den ovanliga sjukdomen spontanfällning på egen tomt. Allt gick dock väl -- det kunde faktiskt barkat helt åt skogen. Enda skadan nu blev en på infarten tillfällig trafikstockning, samt att grannarna ved vad de ska göra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0