Semesterdag 34

Ja jag vet, egentligen är semestern formellt sett slut och jag har min sedvanliga ångest, men ändå...

Idag har jag varit barnvakt åt grannbarnen (två till antalet). Just nu ligger de troligen och sover fridfullt i ett rum här i huset. Då dessa två sprallande individer sammanlagt inte ens har uppnått den aktningsvärda åldern av 12 år så har dagen innefattat bland annat Nintendo DS, Playstation, dockor med mera. Och en syssla som enligt alla fördomar ligger mer åt pensionärshållet -- ank- och andmatning med brödöverskott.


Här syns de båda individerna ihärdigt mata änderna och ankorna i sjön här. Själv har jag intagit den klassiska pensionärssitsen på en parkbänk för att iaktta hela spektaklet. Hade jag haft ro i kroppen och varit allena så hade jag kunnat sitta där hela dagen -- hur många pensionärspoäng får jag nu?


Förresten, det ingick även en hund i passningen -- den mörkare av de två på denna bild. Dessa båda var dock som synes mer intresserade av änderna -- eller snarare maten de fick -- än av undertecknad.

Kommentarer
Postat av: Helle

Vad är det för skillnad på en anka och en and?

2009-08-09 @ 10:13:47
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: mape

Anka är den tama formen av and (vilket förklarar varför Kalle Anka är lugnare i Sverige än i Danmark). /Magistern

2009-08-09 @ 10:25:07
URL: http://knegus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0